Pracownik sprzedaży internetowej
Pracownik sprzedaży internetowej
LINK DO SZKOLENIA ON LINE: TUTAJ
- Cel edukacyjny
Zdobycie przez uczestników wiedzy na temat prowadzenia i zarządzania sklepem internetowym. Poznaniu różnego rodzaju form nowoczesnej sprzedaży wykorzystującej narzędzia e- commerce. Uczestnicy dzięki szkoleniu nabędą umiejętności i kompetencje związane z technikami i metodami sprzedaży oraz komunikacji z klientem internetowymi, jak i klientem tradycyjnych sklepów stacjonarnych. Zdobytą wiedzę podczas szkolenia uczestnicy będą mogli wykorzystać zarówno w prowadzeniu własnej działalności w Internecie jak i podczas pracy w działach sprzedaży i IT.
- Efekty uczenia się
- Umiejętność organizacji pracy na stanowisku samodzielnego przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy.
- Podstawowa wiedza z zakresu technik oraz metod sprzedaży internetowej i stacjonarnej.
- Znajomość dokumentacji związanej z procesem zakładania oraz prowadzenia sklepu internetowego.
- Umiejętności negocjowania podczas sprzedaży.
- Znajomość dokumentacji i procedur związanych z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych RODO.
- Znajomość przepisów dotyczących reklamacji i zwrotu towarów.
- Wiedza z zakresu nowoczesnych modeli sprzedaży oraz Social Media wykorzystywanych w handlu elektronicznym
- Znajomość nowoczesnych form marketingu internetowego.
Harmonogram
Pracownik sprzedaży internetowej
- 8.30 - 15.00
- Dzień 1
- Omówienie definicji sprzedawcy stacjonarnego i sprzedawcy internetowego, Specyfika pracy sprzedawcy internetowego oraz zakres jego obowiązków, BHP Korzystania z Internetu, Przepisy RODO w sprzedaży Internetowej i stacjonarnej.
- 8.30 - 15.00
- Dzień 2
- Sposoby funkcjonowania sprzedaży w Internecie, Sprzedaż hybrydowa czym jest, Korzyści dokonywania zakupów przez Internet, Internet a inne kanały dystrybucji
- 8.30 - 15.00
- Dzień 3
- Umiejętność zarządzania swoim czasem pracy w zawodzie sprzedawcy, Analiza cech sprzedawcy według ANALIZY SWOT (ćwiczenie praktyczne dla uczestników), Narzędzia w pracy sprzedawcy internetowego, Efekt ROPO i źródła informacji jak wygląda proces decyzji zakupowych w Internecie
- 8.30 - 15.00
- Dzień 4
- Komunikacja z klientem stacjonarnym i Internetowym podobieństwa i różnice, Etapy Sprzedaży i ich charakterystyka, Elementy ułatwiające i utrudniające sprzedaż, O co należy dbać w sprzedaży internetowej i stacjonarnej aby minimalizować ryzyko rezygnacji przez klienta z zakupów.
- 8.30 - 15.00
- Dzień 5
- Marketing w sprzedaży czym jest i jakie są jego formy, Standardy w obsłudze Internetowej klientów, Perswazyjny opis produktu jako technika sprzedaży –ćwiczenie praktyczne dla uczestników, Profesjonalna korespondencja z klientem internetowym jak powinna wyglądać-ćwiczenia
- 8.30 - 15.00
- Dzień 6
- Oferta internetowa jak powinna wyglądać i jakie powinna mieć elementy - ćwiczenia praktyczne dla uczestników, Konsument kim jest i jakie są etapy konsumpcji, Schemat hierarchii potrzeb Maslova w odniesieniu do pracy sprzedawcy
- 8.30 - 15.00
- Dzień 7
- Poznanie zasad współczesnego rynku stacjonarnego oraz internetowego, Podstawowe pojęcia gospodarki rynkowej, Elementy gospodarki rynkowej (podaż, popyt, cena)
- 8.30 - 15.00
- Dzień 8
- Schemat rozmowy telefonicznej z klientem krok po kroku- ćwiczenia dla uczestników, Techniki w procesie zamykania sprzedaży, Model sprzedażowy AIDA czym jest i na czym polega, Psychologiczne aspekty trudnej sytuacji na linii klient sprzedawca Internetowy, Reklamacja w Internecie i sposoby jej załatwiania
- 8.30 - 15.00
- Dzień 9
- Prawa e-konsumenta w świetle przepisów prawa, Negocjacje jako narzędzie ułatwiające sprzedaż nie tylko Internetową – poznanie technik negocjacyjnych, Manipulacja i perswazja jako narzędzia wspomagające sprzedaż, Ćwiczenia praktyczne związane z formatowaniem dokumentów tekstowych- korespondencja seryjna (Word)
- 8.30 - 15.00
- Dzień 10
- Zagrożenia podczas sprzedaży Internetowej, Alternatywne źródła przychodów w sieci, Dokumentacja potrzebna do założenia działalności gospodarczej , Archiwizacja dokumentów w sprzedaży Internetowej
- 8.30 - 15.00
- Dzień 11
- Sposoby rozliczania podatku vat od usług elektronicznych, Sprzedaż internetowa a kasa fiskalna, Nowoczesne sposoby sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych.
- 8.30 - 15.00
- Dzień 12
- Najważniejsze elementy wpływające za wzrost sprzedaży Internetowej, Sposoby wygrywania z konkurencją w Internecie, Możliwości sprzedaży za pomocą czatu i skype.
- 8.30 - 15.00
- Dzień 13
- Metody pozyskiwania klientów i sposoby rozbudowywania już istniejącej bazy, Blog ekspercki jak narzędzie wspomagające sprzedaż w Internecie, Ćwiczenia praktyczne EXEL tworzenie tabel sprzedażowych i funkcji
- 8.30 - 15.00
- Dzień 14
- Płatności elektroniczne w sprzedaży Internetowej, Logistyka e e-commerce (czyli magazynowanie i wysyłka), Sprzedaż Internetowa B2C i B2B
- 8.30 - 15.00
- Dzień 15
- Powtórzenie materiału związanego ze sprzedażą internetową, Dyskusja i wymiana wzajemnych doświadczeń zakupowych oraz sprzedażowych, Egzamin sprawdzający
Najnowsze komentarze