Animator kultury
Animator kultury
Miejsce: Tarnów
05.09.22- 23.09.22
8.30 – 10.00 – 5 min przerwy / przerwa kawowa
10.05 – 12.00 – 20 min przerwy / przerwa obiadowa
12.20 – 13.45 – 5 min przerwy / przerwa kawowa
13.50 – 15.00
- Cel edukacyjny
Animator kultury- potwierdza wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne osób pracujących w Domach Kultury, prywatnych firmach prowadzących działalność z zakresu edukacji kulturalnej, animacji w placówkach dla dzieci i młodzieży.
Efekty uczenia się:
- Znajomość pojęcia, aspekty i problematyka wolnego czasu w kontekście pedagogicznym
- Wiedza z zakresu form spędzania wolnego czasu przez dzieci i młodzież
- Wiedza z zakresu pedagogiki zabawy, w tym: zasady, cechy i funkcje zabawy
- Znajomość zasad i metod stosowanych w pedagogice zabawy z uwzględnieniem wieku dzieci
- Znajomość gier i zabaw dostosowanych do wieku dzieci, w tym zabaw: integracyjnych i ruchowych
- Znajomość pojęcia pedagogika kultury, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji regionalnej, kulturalnej i międzykulturowej
- Wiedza z zakresu animacji społeczno-kulturalnej, w tym istota pojęcia, cele i funkcje
- Umiejętność radzenia sobie z trudnościami w pracy animatora społeczno-kultowego
- Znajomość form animacji kulturalnej, z uwzględnieniem wieku dzieci
- Umiejętność przeprowadzenia zajęć warsztatowych z wykorzystaniem technik rękodzielniczych
- Otwartość i łatwość nawiązywania relacji z dziećmi i młodzieżą
- Umiejętność organizacji pracy w warunkach stresogennych, odporność na stres
-
Harmonogram
Animator kultury
- 8.30 - 15.00
- 05.09.2022
- Trochę o historii. Najważniejsze definicje i funkcje animacji Koncepcje animacji społeczno– kulturalnej w Polsce Animacja a działania w obszarze kultury Dlaczego animacja kultury jest potrzebna
- 8.30 - 15.00
- 06.09.2022
- Kim jest Animator kultury – próby definicji Jakie zadania stoją przed animatorami kultury Kodeks animatora kultury Jaką osobowością powinien się cechować animator kultury Umiejętności animatora Style kierowania – animator kultury a lider Trudności w pracy animatora
- 8.30 - 15.00
- 07.09.2022
- Wieloaspektowość i wielokulturowość w pracy animatora Etnografia, antropologia kulturowa, badania terenowe Sztuka i metoda DIY Edukacja nieformalna Ruchy kontrkulturowe i kultura alternatywna Animacja lokalna
- 8.30 - 15.00
- 08.09.2022
- Określanie celu projektu Wybieranie tematu projektu Analiza SWOT projektu Ustalenie planu działania Planowanie budżetu i zasobów projektu Prezentacja projektu Monitoring i ewaluacja projektu
- 8.30 - 15.00
- 09.09.2022
- Teatr, Barter, Performance Sztuka współczesna Film, Fotografia Warsztaty twórcze
- 8.30 - 15.00
- 12.09.2022
- Etapy. Formy. Instytucje współorganizujące. Wolontariusze. Wykorzystanie zasobów lokalnych.
- 8.30 - 15.00
- 13.09.2022
- Rodzaje zajęć Zróżnicowanie uczestników. Dobry scenariusz. Metody aktywizujące.
- 8.30 - 15.00
- 14.09.2022
- Krótka charakterystyka kultury i animacji jako kategorii pedagogicznych Kompetencje animatora w perspektywie psychologicznej
- 8.30 - 15.00
- 15.09.2022
- Uwarunkowania społeczno-polityczne funkcjonowania domów kultury Typologia domów (ośrodków) kultury Animator w domu kultury
- 8.30 - 15.00
- 16.09.2022
- Marketing w kulturze Zasady budowy i sporządzania planu marketingowego Strategia marketingowa, Public Relations Badanie skuteczności kampanii i kreatywności pracowników marketingu
- 8.30 - 15.00
- 19.09.2022
- 3 sposoby pozyskania funduszy na realizację projektów edukacyjnych Zbiórka funduszy od osób indywidualnych Współpraca z biznesem Wnioski konkursowe
- 8.30 - 15.00
- 20.09.2022
- Źródła finansowania kultury: z budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, funduszy europejskich (pozyskiwanie środków unijnych, opracowanie projektów, m.in. studium wykonalności, zarządzanie projektami, audyt, rozliczenia), sponsoring, fundraising
- 8.30 - 15.00
- 21.09.2022
- pozyskiwanie partnerów europejskich. Zagospodarowanie wspólnej przestrzeni kulturalnej Współpraca z radą europy
- 8.30 - 15.00
- 22.09.2022
- Animacja dla najmłodszych dzieci Różne formy animacji społeczno-kulturalnej dla dzieci, młodzieży i dorosłych Przykłady zajęć warsztatowych z wykorzystaniem metod dramy
- 8.30 - 15.00
- 23.09.2022
- Praktyczne ćwiczenia Integracja Współpraca Praca w grupach Mnemotechniki
Najnowsze komentarze